Hejdå Haparanda

och hej Stockholm.

Nu har man precis kommit hem från krogen, det var en roande sista kväll ändå. Jag kommer sakna alla, fast jag är ju inte så långt borta ändå. Fortfarande samma land och allt. Ni får komma och hälsa på mig sen när jag inte bor i Sollentuna längre. :)

Det ska iaf bli kul med något nytt, jag dyrkar förändring på sätt och vis. Finns bara en sak jag ångrar och varenda låt jag hör (okej, nästan då) påminner mig om det. Mest konkreta exemplet är nog wonderwall, men det gör ingenting. 

Nu ska jag försöka sova lite innan det är dags att stiga upp och packa det sista. Shit vad tiden går fort...

Pinch me

Oj, nu går det fort. Jag hänger nästan inte med i svängarna själv.

Den här veckan har jag suttit och filat på CV och personligt brev som jag sen mailade till Volvo Action Service i Belgien. Sen när allt var klart och jag bara väntade på samtal därifrån så ringer Karolinska Institutet istället och frågar om jag ännu är intresserad av att börja. Från 29 reserv till 7 reserv till antagen, livet är konstigt. Inte för att jag klagar, men.... :D

Spännande jobb jag har

Jag vikarierar den här veckan på modehuset, och idag hade jag lätt min otrevligaste kund någonsin. En man i 30-40 årsåldern smällde upp dörren och skrek "Tjeenare bruden, haru några byxor åt mig? D50 eller C52 ska det vara, och dom ska sitta rätt här, (han pekar på skrevet) vid ballen!"

Min reaktion var ungefär så här "Eh.. heh.."


and vodka loves me!

Idag är det söndag, tror jag. :D

Pratade med Heidi i telefon just, och när hon berättade om sin första arbetsdag och hur stressigt det ändå var, så sa hon "vi var en man kort". Det var ju en ruskig Jarkko hon drog där, hoppas det inte händer på vardaglig basis...

Jag vill ha mat. Förresten så hatar jag dig lite, and this is why: för exakt 24 timmar sen var jag helt normal, jag tänkte inte på det alls. Det var som bortblåst, men nu är det tillbaks igen. Det är som en envis förkylning. Jag har förresten en envis förkylning nu.

Vodka <3

Jag tycker om såna här vågor av optimism! Vad dom beror på är min ensak.

Den senaste veckan har inte varit särskilt produktiv, finns inte mycket att skryta med. Beror väl till stor del på att jag varit sjuk. Normalt så här i augusti, va? Har i alla fall kollat hela Rome, sen första och andra säsongen av Sex and the City. Om jag minns rätt så skärper Carrie sig lite senare, men just nu är hon jättejobbig och neurotisk. Tur att dom andra karaktärerna är lite roligare.
Förutom att glo serier har jag kollat skolor utomlands. Jag kan inte förklara det, men det känns som att Sverige är världens ände nu. Bryssel eller Genève kanske? Vem vet vart man hamnar, och när. Det är så otroligt skönt att inte vara bunden till något eller någon, bara tänka på mig själv och vad jag vill. På tal om vad jag vill, en Manu Chao spelning skulle ju inte vara helt fel. Det är så skön musik, och på senaste tiden har man fått nya roliga associationer till dom. Får väl nöja mig med Divine Sins spelningen imorgon, haha. Satt här och lyssnade på Bongo Bong, så ringer Jarkko mig från en jävla Manu Chao spelning som han är på. Ahaa, Unagi! Sen är jag ju självklart lite avundsjuk också, men blev bara så glad av att höra hur riktigt jävla roligt han hade där. Jag blev nästan lite orolig där ett tag, men nej, min bror som kanske bäst beskrivs med orden "force of nature" finns ännu kvar där nånstans under properfasaden.

I onsdags var vi ut, och det var ju lagomt trist när dom stängt halva umppari, men det var ju bra att vi hade Sara som liveunderhållning i alla fall. Imorgon ska vi ut igen, whee! Jag längtar redan, konstigt nog. Kanske för att jag haft så lite att göra nu. Screwdriver is the shit i alla fall, no more sex on the beach... for now at least, haha.

Rastlös

Jag är så rastlös nu, helt sjukt. Haparanda känns helt fruktansvärt tråkigt, vill bara utomlands igen, ut på nya äventyr. Who knows...

Crete - The Island of Short Pleasures

Såja, nu är vi alltså hemma. Det har varit en bra semester, med sina twists. Två av inkastarna till barerna sa till oss att "Crete is the Island of Pleasure", men vi döpte snabbt om det till short pleasures, för det stämmer in mycket bättre. Huvudet på spiken. 

Så, vad gjorde vi där då? Nå gissa. Vi solade, badade, festade, shoppade och åt god mat. Hoppas alla som ska få sina vykort får dom den här gången. Flyget till Kreta gick bra, bara det att vi inte hade sovit så mkt då det gick från Helsingfors klockan 05:10, helt sjukt tidigt dvs. Men vi var ju i alla fall framme där i god tid då, och hade hela torsdagen på oss att chilla. Hotellet vi bodde på var rätt nice, två pooler och allt. Bussen in till Chania kostade bara 80 cent, så den tog vi ju varje dag. Ganska rolig stad det där. Det var många skandinavbarer och vi betalade kanske för 10% av det vi drack under hela resan. Vi drack ju dessutom 5 dagar i rad så det blev inte så dyrt alls.

Sen gjorde vi ju mer civiliserade grejer, på måndag var vi nämligen till paradisstranden Elafonissi. Ruskiga turistturen det också var, en buss fullpackad med polacker, fyra danskar och sen vi. Guiden i bussen misstog oss för polacker nästan varje gång hon pratade med oss. Vi stannade på ett kloster där det var jättefin utsikt, men sen bevittnade vi en gammal präst som pissade så det lättade på stämningen lite.

Bilder dyker upp på Pixbox snart förresten.

Greker är fan galna förresten, och det är hela sanningen. Piste punkt. Jag är så trött så jag orkar inte skriva mer, nu får det fan vara. FAN.

RSS 2.0