Konstig dag

Idag har det varit en väldigt konstig dag. Jag vaknade upp helt stressad för att jag drömt en mardröm om en av mina klänningar. I och för sig handlade det ju om mer än bara ett klädesplagg, i mitt försvar. Så ytlig är jag inte, bara nästan - idag alltså. Osammanhängande som fiskbajs också. Men i alla fall, jag var tvungen att ta på mig just den klänningen och med den måste man ha rakt hår (för annars blir det ju helt fel) så jag fick börja åtgärda det också. Sen är det ju en 60-talsklänning så mina nya Nancyboots passade utmärkt att ha med den. Har glömt bort hur söt den kombinationen är. Sen kollade jag mailen och hade en djup morgondiskussion med Heidi. Upptäckte att jag fått ett presentkort på 100kr till nelly.se från cdon. Det var ju helt sjukt random, men jag tackade och tog emot. Vilket bra sätt att börja morgonen på.

Efter att jag kommit hem från min lilla fönstershoppingrunda (as it turned out to be) kollade jag Bondfilmen på trean och blev på bra humör. Har legat och läst bok sen dess, Lady Chatterley's Lover. Den passar mitt humör perfekt nu. Ungefär så här: Jojo, åt helvete med män - dom duger bara till en sak. Egentligen borde jag ju sluta vara så här skeptisk mot allt, men det är inte så lätt när man njuter av friheten det samtidigt ger. Mwahaha.

Jag har funderat på att boka tid hos frissan, det är ju först revolutionerande för att vara jag. Sen flyttar jag ju snart också, det känns lite spännande. Den här hösten har varit rätt händelserik ändå, fast jag själv inte låtsas märka det alltid. Dock märks det ju när jag ska förklara vad jag haft för mig på sistone för någon jag inte pratat med på ett tag. Nu kanske jag skulle se nån annan film, hmm. Ingen är inne på msn heller, fast det kanske inte är så konstigt med tanke på att det är lördagkväll.

Jag ger upp

1) Män är svin - allt talar för det just nu. Nästan i alla fall. Men det är close enough for me.

2) Alla dåliga saker är i antalet 3 just nu, alla bra saker i antalet 2. Med undantag för pungkulor, dom hör hemma hos svinen. 

3) Jag vill inte ha den här hostan längre, har hostat så jag har fått ont i mina "magmuskler".


Lauryn Hill - That thing

Ja, jag lever fortfarande.

Nu fick jag klagomål igen på att jag inte skrivit på länge. Förlåt, jag är bara så tråkig just nu :D Eller nåt..

I skolan är allt som vanligt, ibland sega dagar och ibland mindre sega dagar. Ibland mindre underhållande, ibland mer. Nu låter jag lika tråkig som Jarkko låter ibland när han ska beskriva situationer. Förlåt, nu ska jag inte använda ordet "ibland" mer!

Jag hade världens konstigaste mardröm i måndags, förstår inte alls. Det var nån väldigt läskig situation med en katt. Den var mörk/flerfärgad och hade en stor mun. Jag tänkte att det var en snäll katt, men den kattjäveln började suga på min hand. Sen övergick sugandet till nafsande och tuggande (ja, med hela min hand i kattens mun) och jag fick panik. I drömmen alltså. Sen vaknade jag av att jag ropade på mamma på finska. Hur ska man tolka det där? Jag tycker att katter är läskiga och att mamma alltid kan rädda mig? Haha.. lagomt dum man kände sig när man vaknade. Det är nog ett fenomen som smittat av sig från hyresvärden.

Ihelg var Heidi här på besök, vi festade på lördag och åt bakispizza på söndag. Jag tog för ovanlighetens skull inga bilder, Heidi hade ju ny kamera och allt så det var upp till henne. Det var i alla fall en rolig helg, men nu känner jag mig smått fattig. Jag var då inte snål med mina screwdrivers på krogen, brukar ju nöja mig med mindre sprit så att säga.. :D Var ju förfan full när jag la mig (med Heidi, vi var inte tragiska nog att sova ensam efter krogen...) men inte bakis när jag vaknade, skönt. Måntro när jag blir gammal nog att ha dessa omtalade baksmällor.

Igår gjorde jag värsta bra deal med Gustav, han fick låna min laptop på natten för att kolla film om han la upp mitt hår i utbyte. Nu har jag värsta fairytale-lockarna, ha!
Idag hade LÄTTA nåt slags stånd med mackor och t-shirts.. nyfiken som jag var gick jag dit och det visade sig att man fick en t-shirt om man ville gå på gratis bio imorgon. Snacka om win-win, man får en t-shirt (okej, inte så het, men ändå!) och om man har på sig den imorgon så kommer man in gratis på Stardust imorgon. Sen om man ännu är lite småhungrig kan man passa på och ta en macka.

Okej, nu börjar det här redan bli lite för långt så jag avrundar min lilla uppdatering. Bye bye, baby..

Måndag

Vet ni vad jag älskar med universitetet? Det finns inga fucking betyg som har någon betydelse alls. Hur skönt som helst.

Igårkväll var nog förmodligen den jobbigaste kvällen på länge. Jag slökollade på tv och började få ganska ont i huvudet, så jag gick och la mig i sängen istället. Sen började det göra mer och mer ont, tog två panodil och hamnade i nån konstig halvdvala. Efter kanske en timme blev det bara värre, jag släckte ner hela lägenheten och hade kudden på huvudet, men det hjälpte inte nåt för det var värsta åskvädret ute precis ovanför så det blixtrade ju hela jävla tiden. Någonstans där på kvällen somnade jag väl, och vaknade igen vid 22-tiden. Började kolla på en konstig film som heter Valmont, den handlade bara om sex. Det var en 15-årig tjej (Fairuza Balk) som försökte behålla trosorna på men tillslut slet en 30-årig man (Colin Firth) av dom. Lätt underhållande i alla fall, om inte annat. Sen blev det mer huvudvärk, mer panodil och mycket sömn.

Nu borde jag egentligen räkna matte, eller kanske skriva den där biologirapporten om mossor och lavar. Matte känns roligare än biologi nu, nåt måste ju vara fel.

RSS 2.0