Hot - hotter - Ari Gold

Nu sitter jag och dricker ekologisk jordgubbssaft och töntar mig. Kollade just runt på ticnet och konstaterade att det inte händer så mycket skoj. Visst, varför inte se Anna Ternheim en tredje gång eller Oasis, Judas Priest, A Camp och The Rasmus en första, men det kändes inte riktigt värt. När man senast var och såg såna man verkligen tycker om känns det där bara boring.

Ikväll borde jag kanske plugga lite, men jag är så bäng i skallen av dagens föreläsningar. Höll på att avlida när snubben där framme som skrev på ett OH-blad sa "Jag skjuter för tidigt", så lama var vi idag i skolan. Men skämt åsido, det är inte bra att skjuta för tidigt! ;)

Nu när jag kollat klart Entourage så får jag nöja mig med mina gamla vanliga sjukhusserier... fast jag vill ju ha Ari Gold, alltså Jeremy Piven. Han är mycket snyggare än Adrian Grenier som spelar huvudrollen har jag märkt. Karaktären gör mkt trots allt. Now, drool..


Lite nostalgiskt svammel när man egentligen borde sova

Imorgon börjar en ny termin, ska bli rätt intressant. Är dock inte så himla nöjd över att vi ska vara i CMB-salen, den ligger lite avsides och skräpar bara. Nu när jag sitter här och inte har nåt att göra tänker jag passa på att göra en sån där bildgrej som Matilda hade i sin blogg innan

En bild på dig själv nyligen - Okej, det var innan jul, men nu hittar jag ingen nyare faktiskt. Det var när jag skulle visa för Heidi hurdan hårfärg jag hade då!



En bild på dig själv där du var omedveten om att du blev fotad - Jag vände mig om och så var det nog Elin som fotade mig, haha. 3 maj förra året!



En bild på dig själv för länge sen - Jag typ 3-4 år gammal eller nåt



En bild på någon du älskar - Mamma, ca 1975

None

En bild på någon du saknar - Jarkko, ca 2008. Hittade bilden på fejjan och sparade den for the obvious reasons.



En bild på någon du önskar vore med dig nu - You're in Thailand now biatch, säg vad du vill, men du håller hårt i täcket som om nån försökte sno det ;)



En bild på någon du tycker är söt - Noora är alltid lika söt, den här bilden är dock tagen på skolavslutningen i nian.



En bild på någon du älskar på en plats du älskar - Heidi hemma hos mig på midsommar 2007



En bild på en plats du saknar - Soluppgång på tågbron sommaren 2004, vy över ett då fortfarande oförstört bryggerisamhälle ;)



En bild från en tid du saknar - När man var 15 år, oskuld och pojkar som ville ha den var det största bekymret



En bild på något som betyder väldigt mycket för dig - Känslan av att vakna upp hemma, där frukosten sällan lagas själv ;) Var bara tvungen att lägga upp den här bilden från köket <3, ser ju ut som en jag vet inte vad, alv med garfieldtröja?



En bild på tre-fyra stycken som gör dig glad varje dag - Inte för att vi ses varje dag, men äh ;)



En bild där du gör något du gillar - Haha, nä, jag bara skojar med den här bilden. Äter såna där vaniljstänger där faktiskt! Poängen är i alla fall att jag gillar att äta, som kanske ses bättre på den andra.

 

En bild från i våras - Islossning i HPDA, samt en tjurig Sara i hörnet nertill



En bild från i somras - sensationen 2gils1cup var i Happis



En bild från i höstas - Varje gång jag ser dom här bilderna börjar jag garva :D

 

En bild som väcker minnen - Hade lite svårt att välja bara en: I know you want me you pedophile, Vi är 15 och coola, Hos mormor och Jarkko med mitt hår

     

Skuum

Idag har jag haft en ledig dag på riktigt, inget plugg som pressar. Hur skönt som helst.. för att fira detta var jag till rean och kollade efter en jacka från början (jo, som att jag inte redan har nog många) i 60-talsstuk men den var helt enorm så jag gav upp och började kolla runt för skojs skull istället. Det är ju då man gör dom roligaste fynden:

    

I hissen på väg hem var jag tvungen att ta en bild på det här:



Jag inte vad dom är ute efter, "kitchenwear" är väl det mest logiska men när man kollar på lapparna i dom andra hissarna ser det lite ut som "kitchenuar" och det är inte ens ett ord. På lappen bredvid skriven på svenska står det porslin. Visst, om dom vill kan jag komma och kriga i deras kök, men jag tar mina hasaki-knivar... good luck with the fucking porcelain!

Några motiveringar till varför jag är en nörd

  • Plugget
    Mängden av plugg och vad jag pluggar är väl kanske det mest uppenbara, behöver man ens säga nåt om det? ;D
  • Tv-tittande
    Det har helt övergått till Animal Planet och Discovery world, när jag nu tittar på riktig tv dvs.. annars blir det ju bara sjukhusserier.
  • Konstiga intressen
    Jag tycker släktforskning är askul. Det är väl ungefär på samma nivå som typ ornitologi enligt många, haha ;)
    Sen gillar jag allt som är gammalt, och historia i anknytning till det. Jag tycker om att gå på museum också.  
  • Filmer
    Jag gillar att kolla på gamla kostymfilmer. Mitt senaste projekt var den nyare versionen av miniserien "The Forsyte Saga". Egentligen tänkte jag först läsa böckerna som alltid annars, men när jag insåg att det var 9st tänkte jag att johej inte nu. En karaktär hette Val Dartie och jag tyckte det lät sexigt på ett sånt där brittiskt sätt, haha.
    I julas kollade jag på en massa svartvita filmer + tecknat av Disney. 101 dalmatinerna var min favvis när jag var liten, tvåa kom Aristocats. Everybody wants to be a cat...
  •  Böcker
     När jag var 13 läste jag tantporr i samma tema som ovan. Nu tycker jag det är trevligt att ibland läsa lite Shakespeare som omväxlig till medicin. Fast annars sitter jag och ruvar på Silmarillion av Tolkien ännu. Efter det ska jag nog läsa Odysséen och Iliaden. Jag samlar på dom också, har ett litet privat bibliotek hemma ungefär. Gamla svenskläraren måste vara överlycklig i alla fall...
  • Musik
    Jag har väl inte lika töntig musiksmak som Heidi (SCHMÄCK! right in your face hun, haha), men nog är den väl lite nördig ändå. Typ allt från The 69 Eyes till 60-tal. Nä, men jag tror det töntigaste jag gillat är sån där töntig hårdrock. Nu säger jag inte att all hårdrock är töntig, men om man t ex lyssnar på vad Blind Guardian sjunger och tänker på att man lyssnade på det när man var 14 så blir det ruskigt komiskt - "Look behind the mirror, I'm lost in the twilight hall" osv. Okej, nog för att Blind Guardian skrivit låtar om Tolkiens böcker, men det gör väl bara det ännu värre på sitt sätt.

Jaja, jag trivs med mina nördiga egenskaper, det är ju min personlighet ;) Nu ska jag vara ytlig ett tag och kolla på Entourage.

--



Så här produktiv var jag idag, I hit the Ecco sale. Presentkortet till alla dom där Put Feet First butikerna funkade tydligen så att när man köpte ett så laddades det med 20% extra på summan, så jag fick två par skor, yay! Det var dagens happiness. Dagens andra bra grej måste ju ha varit ett kärt återseende - El Maco på donkan. Det satt en sån där helt megaöverviktig man en bit bort och han åt upp en BigMac&co medan jag väntade på min hamburgare, det tog två minuter, kollade på klockan och kollade även menande på honom. Okej att man unnar sig lite gott ibland, men han har ju ihjäl sig själv när han äter där! Man portar ju alkisar från vissa krogar, då borde såna där med midjemått 300cm portas från skräpmatställen ;-)

En till likadan dag

Nu är det mycket plugg, uuh. Det är lite jobbigt när man är sjuk, men Heidi var snäll nog och köpte ögondroppar till mig igår så det ska nog lösa sig. Hur mycket man sen minns av det man pluggat med lite feber osv är ju en helt annan sak..
Jag hade en jättekonstig dröm förra natten, var nästan sur på mig själv när jag vaknade på morgonen för att jag drömmer såna saker. Drömma att man vill ha något som man inte i verkliga livet vill ha? Why?

Solen skiner ute och det är 7 plusgrader ute, så jag tänkte att när jag tar pluggpaus sen så ska jag gå en sväng till KI och lämna in min PV-närvarorapport. Men å andra sidan, är det så bra att gå på Essingeleden när man har ögoninflammation? Det är ju typ stadens smutsigaste ställe, känns det som i alla fall. Eller så är det bara jag som tänker för mycket.

Biatch

Voi vittu denna blogg.se alltså, jag förståår inte varför det ska vara så krångligt. Förra våren ändrade dom till en annan server så att man skulle logga in via publishme.se, men nu när man skrev in det kom man in på blogg.se istället. Tänkte inte mer än "Jaha" när det hände, men inlägget jag skrev på nyårsdagen blev ju inte publicerat förrän nu när jag skrev in webblogg.se och loggade in där. Man kommer in på samma sida och det står "blogg.se" uppe i vänstra hörnet. Vilket tjorv det ska vara.

Nu när jag har lite tid över innan jag ska lägga mig passar jag på att svara på lite frågor om det gångna året som Tilda hade i sin blogg. Sånt är så roligt, åå. Det som däremot inte känns lika roligt är att vara tillbaks i Stockholm, det är väl säkert bara min batshit-crazy halsmandelsinfektion som gräver upp gammal misär, men man kan ju inte hjälpa det.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hela det här med första terminen på läkarprogrammet har väl varit en stor grej. Sen rörde jag Jesus heliga tå i Sacre Coeur, lärde mig fysik och kemi, fick nästan en hundvalp och flyttade tillbaks till jävla Stockholm samt blonderade håret. 
2. Höll du några av dina nyårslöften?

Måntro om jag ens hade några sådana.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, inte vad jag kan komma på nu i alla fall.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Mest efterlängtade möte?
Att komma hem till julen och träffa alla igen.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Haha, det typiska svaret hade ju typ varit "kärlek", men jag drar till med ett kök.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Midsommar och första tiden i skolan kanske. Sen sista tiden i Umeå!

8. Bästa minnena ifrån sommaren 08?
Normandie, Paris och att hänga hemma och bara chilla. 
9.Vad var din största framgång 2008?
Att komma in på läkarprogrammet. 

10. Största misslyckandet?
Att just pricka KI igen av alla gudsförgätna orter.
11. Största misstaget?
Säkert har jag varit för feg eller nåt.

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Idag hatar jag mina halsmandlar så mycket så det är inte långt ifrån self-mutilation, dvs att skära ut dom med en av dom där jävla japanska knivarna som jag ändå inte kommer behöva för jag har inget jävla kök. 

13. Bästa köpet?
Kanske stetoskopet, ibland är det lugnande att bara ligga och lyssna på vad som egentligen pågår...

14. Träffat någon kändis?
Det tror jag väl inte, bara b-kändisar.

15. Vad spenderade du mest pengar på?
Böcker och hyra skulle jag tro.

16. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att resa, det gör mig alltid lika glad. Sen att träffa en massa roliga människor, nya som gamla. 

17. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
"I kissed a girl", "I'm fucking Matt Damon", "huvudet i sanden", "la valse d'Amelie" och "diamond dogs".

18. Har någon du känner tagit körkort?
Det tror jag inte.
19. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Kanske lite ledsnare, jag vet inte.

20. Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mer kul, fast nu i höst önskar jag att jag pluggat mer.. eller mer strategiskt åtminstone.

21. Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit vid datorn bara.

22. Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen! 

23. Blev du kär i år?
Nej. Shit vad tråkig jag är.

24. Hur många one night stands?

Inga så klart! 

25. Favoritprogram på TV?

ER, House, Entourage och Scrubs.
26. Bästa boken du läste i år?

Det var nog Sagan om ringen triologin.

27. Största musikaliska upptäckten?
Angus & Julia Stone

28. Något du önskade dig och fick?
En bra sommar, födelsedag osv.

29. Något du önskade dig men inte fick?
Jag vet inte om jag aktivt gick och önskade nåt, men ja, kanske att börja plugga i en liten studentstad var något jag önskade men inte fick. 

30. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Hade dugga i intermediärmetabolismen, åt på max med Heidi och hemmafest med mig själv efteråt.

31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor, men jag orkar inte tänka så.
32. Hur skulle du beskriva din klädstil år 2008?
Ganska vanlig.
33. Vad fick dig att må bra?
Allt möjligt, men familj och vänner när plugget har känts strävt.

34. Läskigaste upplevelse?
När det var en stor älg här i skogen bredvid och polisen bara pepprade ner den. 

35. Äckligaste upplevelse?
Klämma på en gallblåsa.

36. Vad är du mest stolt över från 2008?
Kanske mina bragder i Umeå, haha.

37. När var du mest nervös?
I skolan innan olika examinationsmoment kanske, eller på flyg.

38. Där du tillbringat flest helger?
Oj... det är nog ganska jämnt mellan Haparanda, Umeå och Stockholm.

39. Vad fick dig att må dåligt?
Stress och dålig mat. 

40. Hur kommer nyårsafton spenderas?
På två hemmafester, det var helt najs ändå!

41. Vem saknar du?
Nu saknar jag alla jag inte kommer träffa på länge.

42. De bästa nya människorna du träffade?
Folket i klassen.

43. Ditt mål för 2009?
Försöka unna mig saker jag själv vill göra, inte bara måste.

44. Vad längtar du till år 2009?
Påsklovet, sommaren och en bättre höst.


Sen kom ingenting

Tungt emo jag är som sätter Kent som rubrik, det måste ju bero på alkoholintaget igår som lett till ett sånt här konstigt stadie av ingenting. Nåja, nytt år, lite klokare. Jag fick värsta epiphanyn här för ett tag sen också, hoppas jag bara kommer ihåg det i framtiden också. Det är inte ens nåt spännande egentligen, bara det att jag borde komma ihåg vem jag själv egentligen är och så vidare.

Åh vad seg jag är nu, hjälp. Meningen var ju faktiskt inte att dricka igår, men det blev så ändå. Lite svårt att tacka nej när det redan hällts upp ju. Har i alla fall fått hamburgare nu så jag borde väl börja piggna till här. Ska nog bara spendera hela dagen framför Animal Planet och Discovery World. Embrace my inner nerd...

Sen ska jag förstås plugga lite.. lite lite i alla fall, måste ju. Kanske om fosterutveckling eller nåt annat som är lite mer intressant än vesikeltransport och så vidare...
 
Jaja, gott nytt år på er!

RSS 2.0