19 par skor, 15,5 kvadrat och två brudar

Aah, jävla Heidi har lagt till en massa Damien Rice på min winamp-playlist och nu är jag helt hooked igen. Det här kommer nog funka bra, alltså att vi bor ihop lite smått här.

Idag var det en lite långtråkig dag i skolan, duktig som jag är på att vända det till något positivt så började jag tänka på hur kul det skulle vara att trycka in en mandarinklyfta i nacken på personen som satt framför, att liksom se den där "WTF?"-minen. Den är så rolig hos alla, speciellt såna som aldrig verkar vara förvirrande ens för ett ögonblick.
Sen en annan sak, vad är detta med att man kan "skönja" något i mikroskopiska preparat? Många reagerade på att man aldrig använt det ordet annars och att det låter töntigt. Det är ju sant iofs, man säger inte direkt "Jag kan skönja min vän i folkmassan", eller nåt sånt. Men jag tyckte det var mer komiskt för allt som man kunde "skönja" kunde man ju faktiskt se och inte bara skönja. Om man inte är halvt blind förstås. Ja, så sitter man och håller sig för värsta skrattexplosionen på grund av en sån sak. Herregud vad humorn sjunker till minusnivå när man befinner sig i närheten av mikroskop.

Histologi och anatomi håller vi på med nu för övrigt, det är helt intressant ändå men jag är så fruktansvärt omotiverad, eventuellt lite shell shocked. Vad jag behöver är en helg med vodka/jäger, sen brukar det lösa sig. Åker ju hem till ljuva Tornedalen på torsdag, alltså i övermorgon. Hoppas dom hittar på något kul på Halloween på Umppari, stod ju så på hemsidan ffs! Om inte annat så gör vi ju det roligt, lite uppdrag och sånt, det var länge sen.

Äsch, jag måste skärpa mig ändå, fast jag nu är omotiverad. Tänkte ju vara så duktig och läsa lite i histologiboken nu i eftermiddags, men hann bara läsa 3 sidor och sen somnade jag. Tyvärr vaknade jag en halvtimme senare helt groggy av jävla Håkan Hellström som tydligen var kvar på min playlist (Heidi..), sån jävla LSD-musik går inte att sova till. Jojo, hans musik kan vara bra också, men det var bara helt fel tillfälle. Jag blir jävligt cranky om jag blir väckt. Crankynator till och med! Kanske jag tar ut mina aggressioner på Sobotta istället, eller Gray's.

Jo förresten, 17 av dom paren är mina. Jag borde väl skämmas, eller nåt. Men Heidi får ju låna vilka hon vill, det enda är väl att jag har first pick.

Play "Tennessee" while I try to fall asleep

Den här helgen satt jag bara och deppade för mig själv hemma, åt rostade solrosfrön och kollade sorgliga filmer. Bland annat Titanic och Pearl Harbor. Den första blev jag bara helt förstörd av, jag tycker inte det är speciellt roande på någon nivå att se sån där riktig dog eat dog panik. Nu minns jag i alla fall varför jag var så rädd för att åka båt när jag var liten, herregud var ju inte mer än 10 när jag såg Titanic då första gången. Kollade den andra direkt efter för att riktigt fixera känslan av deppighet.
Pearl Harbor var i alla fall bättre tycker jag, nog för att det egentligen var mer kadaver i den, men ändå. Jag såg aldrig den när den kom ut för jag tänkte att den skulle vara för sorglig och tyckte samtidigt att Josh Hartnett var helt overrated. Nu när jag kollade den visste jag ju vad som skulle hända på en gång, men den var ju helt klart sevärd. Jag har nån flare för romantiska filmer om andra världskriget, kan inte hjälpas. I'm a sap.

Imorse ringde tandläkaren mig äntligen, helt galet att det kändes som att vinna på lotto när man får ett samtal därifrån. Har ju inte fått gå dit på 5 månader, började kännas som ett sjunkande skepp. Varje gång jag ler fastnar en sån där krok i läppen och river upp mer köttslafs.. helt underbart. Man får ju se hurdana dom är här, hoppas jag nu får tid ofta när jag ändå måste betala för helvetet nu också. Man räknas som 20 och därmed betalningsskyldig den 1:a januari det år som man fyller 20, fan vad såna regler går bort. Känner mig bara lurad, aah. Varför gick jag ens med på att skaffa tandställning? Jag trodde det skulle ta max 2 år som dom sa, det kändes ju som en nog lång tid så jag tänkte att jag förbereder mig på det. Nu har det gått över 2 år och det känns som att jag ser precis likadan ut som dagen efter att dom hade satt tandställningen på plats. Det enda är väl att gluggarna dragits igen några millimeter. Ett tredje år väntar.. suck. Känner mig ungefär lika snygg som ett viltstängsel när jag ler. Tur att jag inte är så brudigt självmedveten i alla fall. En annan sak är ju att dom sa att jag inte kommer bli betalningsskyldig eftersom att jag påbörjat behandlingen så tidigt. My ass, jag blev det så fort jag flyttade från min hemkommun. Inte för att jag själv kommer stå för kostnaderna, med tanke på hur mycket jag "tjänar" (dvs går i back) varje månad så är ju bara tanken skrattretande. Tur att man har dom bästa av föräldrar.

Okej, nu ska jag sluta vara så lam. Nog händer det väl något roligt snart, snälla?

Never free, never me

Jag såg precis världens mest deprimerande film, den var verkligen helt bedrövlig. Finsk film från 40-talet med världens cinderella story build-up på romantik, sen bara bråd död och slut. "Kaivopuiston kaunis Regina" eller "Brunnsparkens vackra Regina" hette den för övrigt. Nu känner jag ju mig helt tom bara.

Igår var det faddermiddag med jättegod mat (lagar ju nåt på riktigt så sällan själv...) så det var riktigt trevligt. Efteråt var vi ut på Söderteatern och hade fin utsikt. Det som var mindre kul var väl hur antastad jag blev när jag skulle hem, jävla storstad och dess "vermin" eller vad man nu ska kalla dom. Jag tycker inte att jag är nog snygg för att 3 killar ska säga "I want to lick your pussy", 2 ska säga "Du har vackra ögon" och 1 omöjlig sönderknarkad idiot ska hänga efter mig och fråga var jag bor för att han vill följa med dit. Allt detta på under 10 minuter vid Slussen. Det fanns ju en massa andra ensamma tjejer där, varför fick dom vara ifred? Sänder jag ut nån slags "Hej kom och ofreda mig"-signaler eller? Det enda som fattades var väl att någon hade frågat vad jag kostar, skulle ju inte vara första gången heller. Men män kanske är annorlunda i Stockholm jämfört med Norrland, här förväntar dom sig att dom ska få det gratis och frågar därför inte. Haha, okej, nu ska jag sluta vara bitter. Jag har otur när det gäller sånt där helt enkelt. Nästa gång jag är ensam vid Slussen tar jag på mig en papperspåse på huvudet och blir osynlig..

Idag har jag pluggat lite av och till, samt bokat flygbiljetter hem till julen. Egentligen hade vi kunnat åka till Wien under julhelgen, men jag tror att jag ändå vill se alla bekanta ansikten och så där. Wien i 4 dagar hade kanske ändå inte varit så där supergivande, fast jag nu älskar att resa och aldrig annars skulle tacka nej. Wien får vänta tills jag känner mig redo, heh.
Åt den obligatoriska "dagen efter"-pizzan också, men jag var inte alls bakis. Kanske för att jag la mig helt spiknykter när jag kom hem där vid halv 3 tiden. Det var länge sen det var så här känns det som, skönt. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, är ändå pigg fortfarande. Kanske läsa lite om translation? Jag tror det var där jag stannade.

Det roliga idag är ju i alla fall tjejen i korridoren som har en fladdrig svart burka på sig. Det enda jag tänker direkt är aaah, nazgûl!! När man en gång gjort den associationen finns det ingen återvändo liksom. Har lite svårt för såna här komiska situationer. Likheten är ju slående. En av dom flåsar obehagligt och dödade nästan Frodo, I'm just sayin'...

 

RSS 2.0