Dåligt!

Jag har kollat på tv idag för första gången på ett par veckor. Råkade se Mariah Careys antagligen nya musikvideo, herregud alltså. Okej, hon har lite boobage osv, men vart försvann den där kvinnan som sjöng "Always be my baby" och var min idol när jag var 11? Inte kan hon ju varit så blåst på den tiden. Nu har hon på sig nattlinnen och har kuddkrig med nördpojkar i sina musikvideor. Har ni sett videon till "Always be my baby"? Eller kanske "Fantasy"? Nä fy, vilken sell-out. Jag tycker inte om när musiker förvandlas till simpla artister.

Här är det fortfarande 1995 och negligén+pattarna är inte det enda man behöver för att spelas på mtv: http://www.youtube.com/watch?v=e7iyjsLlsyk

Om du känner dig lite låg, ingen fara! Det finns alltid andra människor som är lika låga :)

Janne säger:

fan va låg jag känner mig

Janne säger:

sitter och leker med min virtuella katt


Man kan ju inte alltid vara duktig på att uppdatera

Jo, nu är tentaperioden över (tillsvidare i alla fall) och jag är i Happis under mitt fina 10-dagars påsklov. Hur skönt som helst att ha fritid, ett koncept som helt går förlorat innan tentor annars. Känns alltid lika härligt när man helt plötsligt inte behöver ha dåligt samvete för att göra något överhuvudtaget.
 
Den här veckan har börjat allmänt konstigt, men det börjar väl jämna ut sig nu. I onsdags gick fysiktentan allmänt dåligt för i princip alla, men det hjälper ju inte min personliga prestationsångest. Tentan slutade kl 22, när jag kom hem var jag helt skakis av all battery och ångest. Låg i sängen hur länge som helst och försökte sova men det gick inte, låg bara och tänkte på hur man istället hade kunnat försöka lösa uppgifterna. Lite jävligt när man pluggat stenhårt på det som man tror att ska komma på tentan, det som han sagt ska komma på tentan, men sen när man väl får den i handen (15 för sent till och med, för få tentor uppkopierade --> mindre skrivtid) så märker man att allting är helt over your head.
Somnade i alla fall en stund sen på natten, drömde mardrömmar om kemitentan som jag haft dagen innan. Satt med en redox-reaktion framför mig som jag skulle balansera, och av nån konstig anledning var det megasupersvårt och ångestfyllt. Vaknade klockan 6 efter 2 timmars sömn och gav upp. Packade och städade, åt lite frukost och lämnade en lapp till min granne och önskade henne glad påsk. Hoppade på bussen in mot stan och satte mig på bussen mot Happis.
Det var en fucking jävla enkelbuss, måntro vad dom tänkte med. Det är ju påsk förfan! Säkert hade dom inga alternativ då, eller nåt. Den blev proppfull på en gång. En kille satte sig bredvid mig i Skellefteå och han började snegla så där jobbigt på mig nästan direkt. Tänkte att jag kanske har något i håret eller typ mascara över hela fejjan för jag var verkligen råsliten. Gårdagens kläder, smink, oduschad. Det enda jag orkat med var att borsta tänderna. Kring Piteå började han prata med mig, kommenterade ett sms jag satt och skrev. Man brukar inte läsa andras sms! Speciellt inte erkänna att man gör det. Han försökte säkert vara charmig men det gick inte hem. 
Så frågade han om jag var från Happis, jag sa ja, och han sa sen att den enda i Haparanda som han känner är Erika Björkén (hans stuggranne). Jag sa att visst, jag känner till henne. Han fortsatte med att fråga om det var fest i Happis nu till helgen, för han skulle komma dit och festa. Jag hade innan pratat i telefon med Heidi och mina festplaner var väldigt avslöjade, så jag kunde inte säga att jag inte skulle festa. Svarade lite undvikande och sa att jag inte riktigt vet. Han sa att vi borde styra upp något tillsammans för att jag verkade vara rolig typ. Herregud, hur rolig kan man vara när ens stickade klänning klibbat fast i ryggen för att det är så varmt på bussen? Sen visade det sig att han inte hade någonstans att sova för hela hans festplan i Happis hängde på mig. Jag tänkte bara "hjälp hjälp hjälp" och hade ingenstans att ta vägen. Sen insisterade han på att ge sitt nummer, och presenterade sig som "Ronny, med gangsternamnet". Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta :D Säkert är det en helt trevlig kille egentligen, men det var verkligen fel dag (och fel liv?) att börja ragga på mig så där på en JÄVLA BUSS. Fick sitta bredvid honom ända till Kalix. När jag kom hem tog jag en lång dusch och fick pizza från Lei till middag så jag var inte lika grinig längre! :)

Igårkväll kollade jag första LOTR med mamma och pappa. Var ju inte så länge sen jag såg dom sist, men jag tänkte inviga dom i Tolkiens värld lite. Pappa var inte så svår att locka med, han har ju sett vars filmerna befinner sig på IMDB top 250. Mamma som är en inbiten skeptiker fick jag locka dit med Aragorn och Legolas. Sa att det är fan grejer det, riktiga män som slåss på riktigt.
Idag tänkte jag tvinga mamma att åka till mormor med mig, jag vill sno lite gamla foton. Det finns nästan inget bättre än gamla foton, dom kan vara så avslöjande ibland. Håller på att göra ett likadant fotoalbum till mig själv som jag gjorde till Jarkko, typ kronologiskt. Det börjar med dom äldsta bilderna och dom nyaste kommer sist. Det kan bli ganska intressant ändå, vad jag väljer att ta med. "Allt" har jag ändå tänkt, för det är väl det som är poängen med hela fotoalbumet.

I fredags var det fest hos Nicke :D Jag förstår inte hur jag och Sara blev så fulla på så lite alkohol, men äsch. Det var väl kul ändå, speciellt dagen efter. Nicke och Tobbe som snuskade med varandra var ju också en väldigt... exotisk upplevelse, haha.

Är lite småavis på Jarkko nu, han är väl i Milano för tillfället. Efter det blir det raka vägen till Casablanca, varefter han vänder en snabb sväng till Göteborg och drar nästan direkt till Beijing. Hej jag vill också resa. Men jag får väl helt enkelt gilla läget, jag är ledig nu :) Sen är jag hemma där jag bor gratis, plus att det är påsk nu och då äter man en massa choklad. På tal om att resa, så är ju Elin också på vift nu. Pappa frågade i fredags vars Elin är när hon inte skulle med och festa, så sa jag att hon är i Göteborg och hälsar på ett par gamla SveFi-elever. Han bara "Jaha, så hon är där och har gruppsex?". Mamma och pappa började asgarva och jag satte potatisen i halsen. Mina föräldrar slutar aldrig att förvåna mig...

Nu ska jag duscha och lalla vidare, ha det bra!

RSS 2.0