Jaja, förlåt

Nu uppdaterar jag!

Sitter på lunch nu, hade biologi på förmiddagspasset. Mumsar i mig en dubbelostmacka, nami nami. Mattetentan som jag smågnällde över i förra inlägget fick jag tillbaks innan helgen, och jag klarade med bra marginal och allt. 1,5p från vg, men äsch det kvittar. Idag får vi tillbaks biologitentan också, den är mer intressant för det finns ju inte bara ett rätt svar. Vissa av sakerna jag skrev på mammutfrågorna (om genteknik och hur man skulle kunna skapa nya mammutar av det dna som finns från som gamla) var ju lite, ehm :D Men jag svarade ju på allt i alla fall, så jag borde ju ha klarat den i alla fall.

Dagens låt är förresten Infinite Mass - Bullet


Ihelg har jag verkligen latat mig. Herregud, skäms nästan för jag har varit så lat. Inte ens rört i skolböckerna och bara spelat sims och gått på stan. Sen fick jag nåt ryck igår efter att ha käkat middag, fållade upp mina gardiner för dom har varit överdrivet långa innan. Det var också ruskiga projektet när jag inte har något måttband, men det blev bra ändå. Efter det sydde jag in mina svarta wrangler till stuprörsjeans, det blev också bra. Dom är så sköna för dom har låg midja och den är inte sån där som klämmer åt sidfläsket. Jag vet, jag har inget sidfläsk bla bla bla, men alla har ju små lovehandles om byxorna inte sitter som dom ska.

Jag har konstiga grannar. Jag tror att dom är koreaner, låter i alla fall som det. Dom skriker jättemycket när dom väl sätter igång. Ventilationssystemet här är ju lite off, så det kommer ibland in lukter av andras matos i toaletten. Tur att det inte är andras skitos i alla fall :D Men ja, dom lagar värsta seriösa maten varje dag så jag börjar bli lite less på deras matlukt. Nu i natt var det droppen, dom pratade jättehögt (dvs skrek) vid tretiden och jag vaknade så klart av det. Man kan ju inte ha öronproppar heller för då vaknar man inte av väckarklockan. Var så "ful" imorse när jag vaknade också, så det var väldigt nära att jag tog sovmorgon. Men jag skärpte mig och tog bussen till universum och köpte till och med ett häfte till biologi b. I och för sig har vi ju bara haft typ tre föreläsningar, men jag har antecknat i mattehäftet och det blev lite rörigt. Det är så skit att skriva på rutat papper, blir helt hullu!

Jaja, nu ska jag äta lite mer lunch och sen gå tillbaks till skolan. Adieu!

Jag suger idag

Hjärnan ber om nåd, och jag är nådig idag. Jag vet att jag borde plugga lite till, för hallå, det är sånt man gör dagen innan tentan. Det känns som att jag kan det jag bör kunna i alla fall...

Men nu ska jag - efter att ha fyllt i en snodd lista som tidsfördriv - gå till ica och köpa nåt att tugga på under tentan. Kanske lite frist luft får mig att komma på nåt som jag har glömt att läsa om. 

1. Hur gammal är du om fem år?
23 som snart ska fylla 24, deprimerande.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Sandra

3. Hur lång är du?
Typ 170cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Dirty Dancing, igen

5. Vem ringde du senast?
Tandläkaren

6. Vem ringde dig senast?
Min studievägledare

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Vi tar det efter matten va?"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på läget, men båda funkar.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din mamma?
Förra helgen

11. Vilken ögonfärg har du?
Grönmelerad

12. När vaknade du i dag?

Nio

13. Vilken är din favoritjulsång?
Feliz navidad, kanske mest för att Jarkko blir gnällig :D Nämen, jag vet inte.

14. Vilken är din favoritplats?
Jag vet faktiskt inte, det beror på vem man är där med.

15. Vilken plats föredrar du minst?

Mörka skogsdungar.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Någonstans med en vit rock.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Mörkret och mardrömmar.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Något dumt skämt om kurvans maxpunkt. Lamt :(

19. Hur stor är din säng?
Normalt liten.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Det varierar. Nånting har jag väl i alla fall på mig!

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre

23. Hur många landskap har du bott i?
Tre, Snorrbotten och Västerbotten + vart nu Stockholm ligger.

24. Vilka städer har du bott i?
Haparanda, Umeå och Stockholm i en vecka(!)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.

26. Är du social?
Ja.

27. Vilken är din favoritglass?
Vanha suklaa.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Våfflor!

29. Tycker du om kinamat?
Det är helt okej.

30. Tycker du om kaffe?

Nja.

31. Vad dricker du till frukost?
Juice och/eller honungsvatten.

32. Sover du på någon särskild sida?

Lite hursomhelst.

33. Kan du spela poker?
Jag tycker det är tråkigt.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja.

35. Är du en beroendemänniska?
Lite i smyg.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.

37. Vill du ha barn?
Säkert sen nångång.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, ett par st.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Jag minns inte.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Det beror på. Havet om det är varmt men bassäng om det är kallt i havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Sånt som gör mig glad.

42. Äger du dyrbara smycken?
Vissa är nog priceless.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Absolut bästa är nog Vänner.

44. Kan du rulla med tungan?
Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Ibland kan nog dom flesta få till det!

46. Sover du med gosedjur?

Nej.

47. Vad har du för ringsignal?

Hanoi Rocks - Village girl

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min stora kudde som jag lutar mot.

50. Flirtar du mycket?
Verkligen inte.

51. Kan du byta olja på bilen?
Om någon först visar mig en gång hur man gör.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Lady Chatterley's älskare.

54. Läser du dagstidningen?

Då och då.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej.

56. Dansar du i bilen?
Nej.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Men shit, det var ju aplänge sen.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Kort om stamceller.

59. När var du i kyrkan senast?
Jag har faktiskt ingen aning.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Det var nog kanske Marja. Jag hade inte så många roliga.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt. I don't do tents.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Haha, det var nog min stalker som ritade av en bild han sett på mig och lämnade den på universitetet utanför basårssalen. Jävla galning..

Bara tragiskt

Åh vilken tråkig dag det har varit *lipa* har bara suttit hemma och pluggat. Har inte ens hunnit med matte dessutom, bara fucking biologi. Det här ska nog gå... men nu orkar jag inte mer så det är slut för idag. Får väl gå och köpa nåt trevligt kvällskäk nu snart som belöning. Om jag orkar.
Den här snodde jag från Malin. Jag hade 11/30. Kan bero på att jag bara är svensk på låtsas :) Måntro vad det hade stått i en finsk version. Har din familj bastu? Dricker ni vodka? Ja och ja. Annars är det säkert ungefär samma.

Hur medelsvensson är du?

[ ] Ditt efternamn slutar på -son
[ ] Du känner någon som har samma förnamn som du
[ ] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[x] I din familj är ni 2 barn
[ ] Du bor i villa
[x] Du bor i en tätort
[ ] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[x] Dina föräldrar har gift sig
[ ] Din mamma är yngre än din pappa
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[ ] Din familj har en Volvo
[x] Din familj har en silvergrå eller röd bil
[x] Du har tillgång till Internet hemma
[x] Du har egen mobiltelefon
[x] Du har ett eget rum
[x] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[ ] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[x] Du har varit i Grekland
[ ] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[ ] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[ ] Din familj har en husvagn
[x] Ingen av dina föräldrar röker
[ ] Din pappa är lite lätt överviktig
[ ] Du idrottar flera dagar i veckan
[ ] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng
[ ] De flesta i din familj är blåögda
[x] Du äter Mc Donalds-mat/pizza/tacos varje vecka
[ ] Du följer Melodifestivalen


This life is snoring

Nu var det länge sen jag skrev sist. Jag har inte så mycket att säga egentligen, har jättemycket jag borde göra istället för att sitta här. Har två tentor nästa vecka, biologi a på tisdag och matte c på onsdag, så jag ska bara plugga hela helgen, förutom när jag äter och sover.

Här är allt jag ska kunna till på tisdag. Jobbigt, men det ska nog ordna sig.
 http://www.emg.umu.se/basar/biologia­_attkunna.htm

Kiselalger är lite häftiga ändå



Bilden som jag har i boken är mycket finare, men den här får duga.

RSS 2.0