When you're gone, how can I even try to go on?

Ihelg var jag till Happyranda. På lördagen var jag med Malin till rocktävlingen och det var väl helt skoj ändå, fast vi kände oss lite gamla. Kul att catch-up:a!
Igår var det morsdag och som vanligt var det jag som skötte presentfixandet. Att vara i Kina är i och för sig en ganska bra ursäkt..
Oh well, mamma blev glad för hon fick två Truman Capote böcker, en orkidé och till och med två slags tårtor. Både salt och sött. Min mamma är rätt speciell ändå, hon sa nåt om gräddtårtan och rimmade ordet "kerma" fint med "sperma". Kerma betyder grädde på finska. Det är såna där stunder man inte riktigt vet vad man ska svara :-)

So when you're near me darling can't you hear me SOS

               

Mamma 15, mamma 18 och mamma & pappa 20 skulle jag tro. Varför var man inte ung på 70-talet? 

Jag ska inte kolla på Grey's Anatomy mer, blir bara irriterad på Meredith. Ungefär samma som när jag kollade på Sex and the City och blev irriterad på Carrie, fast värre. Det får mig att dra paralleller till det verkliga livet, nämligen en sak jag stör mig på väldigt mycket: folk som förstör för sig själva. Det gör ingenting om man gör det ett par gånger, ingen är ju mer än människa ändå. Men att gång på gång på gång bada i skiten och sen klaga på att livet är jobbigt just nu börjar bli ganska uttjatat. Så klart livet är jobbigt när man gör det jobbigt. Nog har man ju ändå något slags hum om hur verkligheten ser ut och vad som är bäst för en själv, men vad många saknar är den där självbevarelseinstinkten och modet. Eller så kickar det in lite för sent bara. "Nå joojoo", kärleken är det bästa som finns, men inte om man låter den svälja sin identitet. Jag är så less på destruktiva förhållanden. Kan inte alla bara vara lite objektiva och agera för sitt eget bästa. Det är faktiskt inte så jobbigt, man dör inte av det. Alternativt skala bort alla lager av tabubelagda problem och se allt för vad det är istället. Antingen så bär det eller så brister det.

Nu låter jag så där lagomt cynisk och kall igen, men tvärtom så säger jag det för att du är bäst i världen, nångång då och då i alla fall. Jag vill ju alltid att alla ska vara lyckliga ändå. Nej, nu ska jag äta och fortsätta plugga fysik. Åh hjälp, ångest.


Pessimism

Nu skulle jag kunna gnälla över hur tråkig den här dagen har varit, men istället hänvisar jag till föregående inlägg. Mitt ansiktsvatten som jag nyligen köpte på apoteket luktar vodka.

När man tvättar sig på morgonen så osar det verkligen av Koskenkorva. Okej att det innehåller massvis med alkohol och att apoteket ska ha oparfymerade grejer, men när man blir sugen på en screwdriver eller vodkashot så där halv åtta på morgonen borde det kanske ändå vara lite parfymerat, eller iaf neutraliserat från lukt. Kanske borde testa blanda i lite ansiktsvatten i apelsinjuicen på morgonen, så kanske det inte känns lika motigt att cykla till universitetet sen.



Dagens låt är förresten Sublime - Burritos. Hade ingen aning om vad jag ville lyssna på innan så jag slängde in all min musik i winamp och shufflade. Sublimes album med samma namn har jag laddat ner för typ flera år sen, men aldrig orkat lyssna igenom riktigt för jag har aldrig varit så superförtjust i ska, men ändå gillat nån låt bara. Nu hittade jag en till :) Man blir ju sugen på texmex av den i alla fall. 

Oh no, what's this?

Så där ja, nu orkar jag inte plugga mer. Har hållit på on and off sen halv nio imorse så nu får det verkligen vara. Dagens föreläsningar var lika sega som vanligt, dock sa kemiläraren en ganska udda grej "Om ni äter för mycket fett så har ni kletigt bajs också". Jaha? :-D Men det som kanske var ännu mer komiskt var att de flesta skrev upp det i häftet. Undra just i vilket syfte... kanske för att titta om kosten bör ändras eller nåt, haha usch.

Jag känner riktigt hur innehållslöst mitt liv är just nu. Spenderar halva dagen i skolan, för att sen fortsätta renskriva anteckningar hemma. Dagens höjdpunkt är att äta middag. Bara två veckor kvar dock, bara att bita ihop.



You Should Be a Doctor



You are practical, sharp, and very intuitive.

Optimistic and energetic, you are a problem solver who doesn't get discouraged easily.

You are also quite compassionate and caring. You make people feel hopeful.

You're highly adaptable and capable. You do well with almost any curve ball life throws at you.



You do best when you:



- Are always learning new subjects

- Use your knowledge to solve problems



You would also be a good therapist or detective.

What Should You Be When You Grow Up?



Right. Någonstans inombords gick jag sönder när till och med blogthings.com sa så där!

Sexual psychology is easier than chemistry

Den här dagen har verkligen varit polär. Jag var på en föreläsning om Big Bang som verkligen inte hjälpte nåt, blev något förvirrad efteråt. Eller kanske snarare överväldigad av alla galaxer och galaxhoper. Sen när jag kom hem märkte jag att jag hade fått ett mail från Tskolan, klarade ändå MVG i MaB nationella, så jag lyckades höja betyget i det och har nu 20.0 i snitt. Det är helt surrealistiskt! Det var verkligen dagens pluspol. Dagens minuspol är då kemin. Herregud alltså, huvudet höll på att spricka när jag hade tvivelaktiga figurer på förestring och förtvålning i häftet och bara blocktext om det i boken. Fick deducera fram själv hur en förestring går till rent grafiskt, samma med förtvålningen. Sen att ännu förstå alla nukleofila och elektrofila attacker hit och dit, huu! Men det går om man vill :-) Den här bilden gör nog förresten vem som helst lite lätt nedstämd.



Nu när matten är avklarad har jag bara kemin och fysiken kvar, förhoppningsvis är dom också avklarade om typ två veckor. Vad ska jag göra med mitt liv sen då?!

Dagens roligaste händelse

Måste nog vara min pedikyr. Min kära mor har för länge sedan lärt mig att kvinnor ska ha rödmålade tånaglar när sommaren närmar sig, medan min far övertygat mig om att kvinnor helst alltid ska ha röda fingernaglar också. Undra just varför jag känner mig snyggare i rödmålat? Nej, jag är inte det minsta skadad, haha. Om det här nu kan kallas för en skada så är det en av den bättre sorten skulle jag säga. Kvinnlighet är det väl inget fel på?
Stirra inte på mina fötter för länge, dom brukar bara bli fula då. Hoppas inte någon galen fotfetischmänniska läser det här.


image21


Ibland får väl jag också ha mina rosa stunder då jag målar naglarna medan jag lyssnar på lite söt pop. Grops, jag kände mig inte det minsta söt och jag lyssnade på Sentenced. Yeah, that's the shit..

En riktig jävla måndag

Idag har jag varit trött igen, uäh. Kan ju bero på bussandet igår osv, men jobbigt när man har en känsla av att man kanske borde läsa fysik med tanke på duggan imorgon. Sov till och med bredvid fysikboken i 45 min, det är kärlek det :( Inte alla som får sova bredvid mig. Nu borde jag inte säga för mycket för såna här saker tenderar att bli just andra vägen, men det är sista duggan för den här terminen, och sista duggan i fysik någonsin!

Nu sitter jag och äter lite jordgubbar som jag unnade mig själv när jag var på ica innan. Dom var inte ens så värst vattniga och äckliga som dom annars brukar vara så här tidigt, yay. Idag är det en sån där dag då jag bara är irriterad på allt och alla, blä. Gå och dö :-)

image20


Det här är ju bara sorgligt

Nu ska jag klaga lite!

Idag vaknade jag tidigt och snoozade lite extra för solen sken inte och jag var inte det minsta pigg. Cyklade till skolan och när jag kommit fram var jag helt supertrött och varm.. hade fysik till lunch. När jag skulle cykla hem och äta kändes backen upp till Mariehem sjukt jobbig, kanske för att kodeinet kickar in ordentligt när man anstränger sig fysiskt efter att ha suttit still ett bra tag. Åt lite musli indränkt i mjölk och begav mig tillbaks till skolan för lite kemi, wheeey! Våndades faktiskt mer för att cykla hem igen (upp för branta backen dvs) än själva 3,5h föreläsningen. Sen när det var avklarat så lyckades jag ändå ta mig hem och äta lite mer äcklig sörja i form av tomatsoppa. När jag öppnade kylen märkte jag att juicekartongen svikit mig och det var juice överallt, rann på golvet också. Less less less! Speciellt när jag är den enda i korridoren som fyller på hushållspapper i köket och allt jag har köpt är slut redan. Efter det blev det att räkna en massa massa matte. Min skoldag började halv nio och slutade halv nio. My life is brilliant!!

Okej, men dom bra grejerna med idag är att jag hört lite folk gnälla om sina pollenallergier och så vidare, jag känner inget fast träden blommar. Skönt att immunterapin inte var bortkastad! Sen fyndade jag Silmarillion för 40kr, hur bra som helst. Nu har jag hela den där Tolkienserien på 9 böcker. Jag känner mig nördig med all rätt va?

Den här roliga frågelistan snodde jag egentligen för två veckor sen, men jag hann aldrig skriva några svar. Det får bli nu! 


1. Hur många kusiner har du?
- Ligger mellan 20 och 30 tror jag.

2. Vad har du för planer i sommar?
- Resa mycket och jobba lite.

3. Är du rädd för blod?
- Nej, jag är till och med fascinerad av blod.

4. Vem kysste du senast?
- I don't kiss and tell.

5. Hur många par skor har du?
- Fler än kusiner i alla fall..

6. Hur många böcker har du?
- Jag var faktiskt tvungen att räkna och det visade sig att jag äger 96 inbundna böcker. Pocket och skolböcker har jag ingen koll på.

7. Vad använder du för schampo?
- Nu är det sånt där Tigi Brunette Goddess som jag fick av min moster. Johej att jag skulle ha råd att köpa själv!
8. Var har du för färg på ditt duschdraperi?
- Det är svartvitt med en naken suggestiv pinuppa i ett badkar som säger "Good girls go to heaven, bad girls go everywhere"

9. Brukar du minnas dina drömmar?
- Ja, dom brukar vara ganska roande.

10. Blir du generad av porr?
- Nej, det känns ju så mekaniskt och tillgjort bara. Brukar oftast bara börja skratta om jag av någon anledning ser porr :-)


Mother of mammaries

Det här är då min idiothumor :-D
 
image19

Vad hemskt det skulle vara att ha så där stora bröst ändå, skulle ju aldrig kunna köpa en klänning bara så där. Kollade faktiskt på klänningar idag, testade ett par av dom där från Marimekko-kollektionen på H&M, men konstaterade att jag inte är proportionerad för dom. När midjan är bra så är den för liten upptill. Tydligen måste man vara en 14-årig pojke för att passa i 34an. Jag har inte ens stora bröst! Jaja, det var dagens i-landsproblem. Annars är jag jävligt nöjd för jag har äntligen sluppit den där transpalatinala baren jag haft i gommen, dvs en järnbrygga som förhindrat mig från att bland annat kunna uttala en massa ord. Det första jag sa när tandläkaren frågade mig hur det känns nu var "Screwdriver" och hon såg ut som ett frågetecken. Det är ju nästan roligt att gå dit nuförtiden. Min tandläkare är helt underbar, hon har konstant strålande humör och är generös med opiater och komplimanger. Innan henne har jag aldrig någonsin ens träffat en feel-good tandläkare. 

Måntro om det är nåt fel på mig. Det första jag sa när jag hörde isen klirra så där fint när det var islossning var: "Åh, det låter som att man blandar en grogg med finhackad is." Så kan det gå när man är född vid deltat av älven Vodka.

Dagens låt är en gammal pepplåt för jag är glad trots den otroliga lasten av skolböcker jag bär på mina axlar just nu: The Partridge Family - I woke up in love this morning


Romantiken har aldrig existerat!

Istället för Dirty Dancing som jag egentligen skulle se (för typ åttionde gången) kollade jag en überromantisk kostymfilm på TV. Den fick mig att fundera lite. Allt skit killar säger för att få ha sex nuförtiden är ganska likt 1800-talets kärleksförklaringar. Tänk om merparten av kärleksförklaringarna på den tiden också bara var tomma ord. Eller ja, det behöver inte ens vara frågan om seriösa kärleksförklaringar egentligen, utan bara vardagliga saker: ett par väl valda ord eller en enkel handling.

I'm calling bullshit on this one, allt handlar bara om att få ligga. Vänj dig.

Det svåra är väl då kanske att se skillnaden, när det nu skulle spela någon roll. Tjejerna har inte alltid bättre avsikter. Det vore bara så mycket lättare för alla om man slutade försöka bädda engångsligg med rosor.

I owe it all to you

Kom just utifrån, höll på att smälta till en pöl på stolen så jag gav upp. Hur skönt som helst med lite värme, men det går ju inte att sitta still länge.
Igår var det då valborg, först tänkte vi skita i att dricka men sen kom vi på att äh det är ju lika. Jag hade inte annat än campari och likör hemma, så mamma fixade nån konstig grogg av det. Man blev ju typ full av att bara lukta på det. Ja, det är ju inte imorgon jag tänker dricka campari igen :-D
Vi kollade in nya bottenplan på JetSet, det var väl helt okej invändigt, men jag blev lite besviken ändå. Om man vill höra Haddaway - What is love så är det väl gjutet att den spelas varje lördag på umpparis lilla dansgolv, vi behöver inga fler såna. Lite alternativ dansvänlig rock kanske?
Hur som helst så drog vi till umppari istället sen, vi fick vänta ett tag för att Hanoi Rocks som vanligt var såna stjärnor så dom behövde hundra extranummer. Vi hann till och med se ett par låtar och den fula Mike. Annars var kvällen helt okej, men jag blev trampad på av en stor aggressiv snubbe. Då tänkte jag inte så mycket annat än aj men imorse märkte jag att min fot blodat fast i täcket, uääh. Må han få syfilis och mask i magen.

Jaja, sen tar vi lite snodda grejer också. Jag är positivt uttråkad.

1. Vad lyssnar du på just nu?
- Malcolm McLaren - About her
2. Vad gjorde du igårkväll?
- Firade valborg lite smått.
3. Vad var det sista du åt?
- En minitomat.
4. Vad är det första du lägger märke till hos det motsatta könet?
- Ögon och leende kanske.
5. Vad har du på dig?
- En svart klänning.
6. Hur mår du idag?
- Bra tack.
7. Vad har du för hårfärg?
- Nån skitblandning.
8. Ögonfärg då?
- Se ovan.
9. Soluppgång eller solnedgång?
- På sommaren är det ju nästan samma sak här.
10. Sista filmen du såg?
- True Romance faktiskt, igen. Ikväll tänkte jag kanske kolla Dirty Dancing, ååh. Vilken fjolla jag är nu!

RSS 2.0