Malavida

Blä vad less jag är på vintern, kyla och snö är fan inte skoj. Man kan inte ens cykla nu för det är bara blank is överallt, har säkert sett 4 personer ramla med cykeln bara idag och det är endast 1km till universitetet. Smarta människor som trotsar all logik så där :)

Nu den här veckan började vi med Kemi och Fysik A. Min fysiklärare är ganska bra ändå, han är de här snubben som någon kanske känner igen från Boston Tea Party. I verkligheten är han ännu nördigare, igår hade han gul t-shirt med dinosaurietryck på, med väldigt höga blå pilotbyxor till.

http://www.youtube.com/watch?v=4JR17UknoLg

Min kemilärare är däremot en helt annan historia. Tänk er Nisse Lampa korsad med Keijo Savolainen. Hoppas verkligen han bara skräms nu i början eller nåt, uscha. Man vill ju faktiskt lära sig något också, fast jag kanske inte är så där superintresserad av kemi och fysik. Igår fick jag köpa en sån där jävla "Tabeller och formler" bok också, fyfan. Kändes smått ovärt.

Idag var det någon tjej som messade mig och frågade om jag kunde visa lägenheten åt henne nu i veckan för hon var intresserad av att flytta hit efter mig. Right.. vad ska jag säga? "Grannarna är högljudda, byggnaden är rutten och kryllar av mjölbaggar, hur mycket man än städar känns det aldrig riktigt rent, pentryt är världens snuskigaste uppfinning någonsin, hyresvärden är häxan Hia-Hia, osv osv. Hoppas du kommer trivas!"
Jag är verkligen sämst på att ljuga för folk, när det gäller såna där saker alltså.

Dom här två är förresten ganska snygga, ska fortsätta läsa Bacalls självbiografi nu. Mano Negra är veckans soundtrack.


My life is just a slow train crawling up a hill

Vad jobbigt livet är just nu. Lika att se det från den ljusa sidan. Istället för att tänka "Åh nej, jag har två tentor nu i veckan", "Jag bor i ett jävla analhål fyllt med mjölbaggar i Ålidhem" och "Fan vad våren kommer bli seg med kemi och fysik" så bör jag tänka att det blir skönt som fan när tentorna är bortgjorda, jag får snart flytta till ett bättre ställe och att jag faktiskt läser allt det här för min egen skull ändå.

Jag pluggade till tentorna i Happis, här får man ju ingen läsro direkt, för att inte tala om sömn. Allt från japansk pop klockan 5 på morgonen (soooo not appreciated) och folk som busringer på dörrklockan. Ha ha ha, skitroligt. Det där med mjölbaggarna är ju också jävligt äckligt, dom kommer till mig från grannarna och begår massdöd på strategiska ställen som kylen och badrumsgolvet. Så klart dom dör hos mig, jag har ju varken mat eller damm åt dom. Jaja, Ålidhem är poop om man bor på bottenvåningen av ett hus byggt -69 med 60 studentrum. Nu vet ni det också.

På bussen hem hemifrån (vad är hem?) var det inte alls mycket folk. Fick sitta högt upp längst fram. På andra sidan satt en snubbe som såg aningen suspekt ut. Det visade sig (när han ringde sin gamla kompis som han tydligen inte pratat med på ett par år) att han just kommit ut från fängelset efter att ha avtjänat ett straff på 5 år i Happis. Med tanke på att våldtäktsmän ibland bara måste betala skadestånd till sina brottsoffer så blir man ju nästan lite rädd. Har han typ slaktat småbarn eller? Hur som helst så var han lång, rakad och jävligt vältränad, pratade som någon som haft iron vacation i 5 år, dvs svor varje gång vi stannade i byarna. Underhållande :D Han satt ett tag och glodde på det jag läste, sen när jag fick sms blev han typ livrädd och hoppade till. Okej, inte undra på. Han kanske inte är van vid att mobiltelefoner låter "MOHAHAHA!" helt plötsligt. OKEJ, nu ska jag sluta ta ut min frustration genom att håna den där stackars förlorade själen...


Sammanfattning av 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tog studenten bland annat, massor egentligen.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Det kan man väl kanske säga.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Luxemburg, Frankrike, Belgien, Nederländerna och Grekland. Det måste ju vara mitt rekord för ett enda år. 

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Bra killar, men ja.. johej. 

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas?
Balen, studenten och dagarna efter när det var mustasch och vi åkte iväg på bilsemestern. 

8. Vad var din största framgång 2007?
Flytta hemifrån.

9. Största misstaget?
Jag vet faktiskt inte, men jag är dålig på att se saker när dom är mitt framför näsan på mig. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Blev lite påkörd av en bil i Umeå, men det var inget allvarligt direkt. Nåt annat kommer jag inte på.

11. Bästa köpet?
Förmodligen min laptop. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och diverse biljetter (flyg, buss...)

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Känslan av att man har gått framåt.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
The way I are, Lovestoned, Konstantine, La Foule, Menolippu, Rusketusraidat 

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag vet inte, säkert ledsnare. Eller ja, mer allvarlig och sarkastisk bara. 

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Haft roligt. 

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Pluggat.

20. Hur tillbringade du julen?
Med familjen.

22. Blev du kär i år?
What is love? Baby don't hurt me.. bla bla bla. 

23. Hur många one night stands?
För privat.

24. Favoritprogram på TV?
Scrubs.

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag är dålig på att hata.

26. Bästa boken du läste i år?
Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät av Paolo Coelho.

27. Största musikaliska upptäckten?
Edith Piaf

28. Något du önskade dig och fick?
Att komma in på Karolinska idealiserade jag ju, men det visade sig vara mindre värt än jag trodde. Nu i julklapp fick jag en toaster, den är röd och fin.

29. Något du önskade dig men inte fick?
På mitt kylskåp står det "Ge mig en sann decemberkyss" men det fick jag inte. Nåja, jag kan ju ändra månad varje gång det blir en ny. Det kallas för hopp :)

30. Årets bästa film?
Stardust eller La Vie en Rose.

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Festade med kompisar.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor, men det är nog inte någon idé att tänka så.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
För ordentlig.

34. Vad fick dig att må bra?
Vänner och familj. 

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Förmodligen Johnny Depp.

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Nja, sjukvården eller vapen blir det nog.

37. Vem saknade du?
Alla. 

38. De bästa nya människorna du träffade?
Sandra (klasskompis), Gustav (gav mig tak över huvudet), Maria (en tjej från KI som inspirerade mig), Veronika (klasskompis) 

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Tro på dig själv. Klyscha, men hela psykologi vs naturvetenskap grejen talar för det.

Jag tror att tre av mina närmaste har lärt sig många värdefulla läxor i år. Det har helt enkelt varit ett sånt lärorikt år nu.  


RSS 2.0