Jag borde sova

Det har varit en konstig dag idag.

Mormor fyller 85 på söndag, så vi skulle och köpa en dammsugare till henne för det är det enda hon vill ha. Dessa gamla människor alltså, heh. När vi var där i Torneå och kollade på olika modeller så började försäljaren att flirtas med mig, inte lite skämmigt när man står där med pappa och moster.

Träffade Malin och Elin C på Ikea idag. Malin blir man alltid glad av att se, speciellt när hon alltid rodnar! Det är så roligt :D Kassan i restaurangen verkade stressande i alla fall, hoh hoh.

Idag på jobbet hade någon hällt glass eller nåt på en svart cardigan, så vi fick sätta den på halva priset. Jag fick tvätta bort det och köpa den för det var så kallt på jobbet, helt sjukt alltså. Juli, hallå! Noora var snäll och förde över våran gamla klassfilm från högstadiet på dvd, så glömde jag dit den för jag hade så bråttom hem till värmen. Får helt enkelt vänta tills arbetsdagen är slut imorgon och kolla på den.
Tydligen glömde jag nån vilsen själ inne i butiken när jag låst, för mitt i allt när jag fyllde i papprena så gick vattenkokaren igång av sig själv och det lilla vattnet som fanns i den kokade över direkt. Det var lite läskigt men jag var så trött och hungrig så jag slutade bara bry mig, det får vara någon annans problem istället.

Just nu gillar jag den attityden, någon annans problem.

Jösses Amalia, mulla menolippu on!

Efter många om och men bokade jag och Heidi en sista minuten till Grekland igår! Nu är man ju glad, heh. Okej, jag har visserligen varit i Grekland två gånger, men hey, då vet man vad man får i alla fall. Is niiice. På onsdag åker vi till Helsingfors, på torsdagmorgon till Chania. Sen kommer vi tillbaks en vecka senare, utvilade och sönderfestade :-D

Idag har jag jobbat från 09:30 till 18:30, fifan. Nio timmars pass känns lite väl jobbigt, speciellt när man måste stå hela tiden. Min första kund idag var i alla fall rolig, en äldre flamsig kvinna ursprungligen från Göteborgsområdet (av att döma på dialekten).  Hon handlade massor, sen var hon så överförtjust i att gå på Ikea här. Hon frågade ut mig om stället, sen om jag känner många som jobbar där och så vidare. Sen bara mitt i allt "Ja jösses Amalia, vilka tjusiga karlar dom har där!". Jag trodde man slutade säga så när Strindberg dog. 
Rektorn och ett par lärare från Tornedalsskolan var också och handlade, sen kom Katarina, Matilda och Ingela förbi och mobbade mig lite. 
Det var fan skitkallt där på Modehuset hela dagen, blä. Fryser ännu också fast jag har två långärmade på mig nu. Kanske får ta en kopp varm choklad, i juli...

Kommer ni ihåg när jag hade lila jeans på högstadiet? What was I thinking...

Nu känner jag mig lite osammanhängande, så jag ska samla mig och göra nåt annat istället.

Närstahumor

kan se ut så här:

Vi sitter på altanen och segar, så tar jag helt plötsligt på mig en stolsdyna på huvudet och knyter fast den som en amish-hatt. Sen kollar Heidi på mig och säger helt allvarligt "Jag åt en myra igår" och sen asgarvar vi åt det hur länge som helst.


Makin' enemies is good

Fifan, nu är man smått slut. Lång dag...

Först jobbade jag till 14, sen hade jag så ont i huvudet så jag sov en stund. Sen helt plötsligt ringde Heidi och väckte mig så där mitt i allt, den jäveln!!! Hon sa att jag till och med såg sliten ut när hon kom hit, buhu. Efter maten var jag inte lika sliten längre, så vi for till Tornio-festivalen och kollade Sturm und Drang UND Backyard Babies. Det var rätt kul, minus det gamla vanliga: för kallt, och efteråt plåstra tårna för nån 120 kilos mänk alltid ska snubbla över mig. En nyhet för den här gången var väl att mina byxben blivit leriga längst ner, wtf? Nu känner jag att jag vill sova. Varm säng, ahh.


Öitä.


A freudian slip!

Nyss när jag satt och finslipade mitt CV, så märkte jag att jag hade en hemsk type-o. Hade missat ett t och ordet ordentlig blev ordenlig. Freudian slip ;(

Hoppas det löser sig ändå.

Nu måste jag sova, 09:30 börjar arbetsdagen.

Godnatt!

Vad?

Idag har jag jobbat från 09:30 till 14:00. Det var helt kul ändå, inte så där hahaha-kul, men i alla fall. Hann med mycket. En tråkig sak är ju att p3 ska sända samma nyheter 40 gånger om dagen. Igår var det mkt snack om antipiratbyråns idioti och idag var det röda moskén som var huvudnyhet. Att dom inte ens kan variera på ordföljden, det är så tragiskt att stå och mima till nyheterna! 
Gick i alla fall hem i regnet med ett stort rött paraply som ville flyga iväg hela tiden, och hade en massa fraser från Paraplyerna i Cherbourg i huvudet och hade lite ångest inför att kolla antagnigsbeskedet när jag skulle komma hem. Jag blev 29e reserv, haha. Snacka om dålig tur jag hade i lottningen egentligen, dom första 30 som var reserver hade 19,9 i snitt, och jag blev nummer 29. Fast jag vet nu inte om det gör något egentligen, för jag märkte att ångesten släppte nu under dagen. Kanske var det bra ändå? Jag blir inte klok på det hela i alla fall. Just nu tänker jag mest på den där resan och allt därikring. Sen blir jag tokig på tandregleringsmänniskorna som tycker att det ska vara över 9v mellan besöken hos dom istället för det normala 4-5v. Det har inte hänt nåt alls på 5 månader, irriterande. Har nästan lust att gå till privat och fixa resten. Undra hur man frågar om en sån sak av tandläkaren utan att hon får ett utbrott på mig och skäller ut mig, som vanligt. Vad man än frågar så är den där ragatan direkt crouching in attack position. Jag vill få bort gluggarna nuu, som att nån annan ens haft dom helt oförändrade i ett år. Gnäll gnäll gnäll, osv!



Kanske man skulle ta och ladda ner den där nya läkarserien, 3 lbs eller vad den nu hette. Eller kanske nåt annat? Jag börjar först 14 imorn så jag har tid!

Häjjdå.


Yes, I'm a ladybird!

Idag jobbade jag igen, det var min andra kassaträningsdag. Det gick bra igen, inget krångel alls. Kan ju redan kassan. Det jag borde bli bättre på är väl att hjälpa kunder, men det kommer ju med tiden också, när man vet vad man har i affären och så vidare. Sen kan man känna sig lite dum när man hälsar på kunder som kommer in i butiken och dom ger mig en undrande blick istället för att hälsa tillbaks, för att dom tror att jag är en annan kund och inte förstår att jag är biträdet. Det är vid såna tillfällen det faktiskt är roande att "göra bort sig". 

Mamma hade bakat nån minijordgubbstårta, kändes bra när man kom hem och var trött efter att ha stått en hel dag igen. Jag bara älskar grädde, och grädde älskar mig. Nu ikväll är det visst fest, men jag är inte så där jättesugen på fest faktiskt. Fryyyyyser!

Winter lives in my heart in the times we're apart
Summer sings a song or two when he says
"I love you true, my ladybird"

How about a verse of "Killing me softly"?

Idag var alltså min första arbetsdag på modehuset, 8½h blev det. Det värsta som hände var väl en liten flicka på max 2år som blev rädd för min tandställning. Mobbat! Jag var lite rädd för kassan och det där först, men det gick förvånansvärt bra så det orsakade inte problem alls. Förmodligen var det tack vare mina fusklappar, haha. Snacka om att vara högstadieskadad där, med fusklapparna. Vi hade fan fusklappar stora som vägkartor på den tiden. Jaja, men i alla fall. När jag kom hem var jag lite småtrött av att stå hela dagen, och hungrig. Hade inte så mycket tid över till att återhämta mig, pratade lite med Heidi och Jarkko, sen en snabb fotmassage och iväg till Nattas inflyttningsfest. Där var det mycket bål, hehe. Johanna svampade, Elin C tappade saker och Aava tog roliga bilder. Fast vi nu inte är bästa vänner, så var det ju ändå kul att se folk från klassen och så där!
Nu måste jag snart sova, men först måste jag varva ner lite. Kom ju just från värsta karaokepartyt med galna tjejer som hoppade och skrek. Kommer i alla fall sova gott inatt, fifan!!

Torsdagsfunderingar

Det här borde ju vara en jävligt förvirrande tid, allt det där med "Vad händer efter studenten?" och så vidare. Det känns bara inte så förvirrande och konstigt just nu. Jag har visserligen sökt in på Karolinska Institutet i Stockholm, men jag vet ju inte om jag kommer in förrän nästa vecka, om ens då. Om jag nu kommer in så får jag flytta och börja på en utbildning som jag tycker verkar bra och intressant. Tanken på att börja på något nytt känns lockande. Om jag inte kommer in så stannar jag väl här då. Jag hinner jobba och spara pengar, samt få mer ködagar på SSSB. Ifall man nu måste ha 20,0 för att komma in där på KI så får jag väl läsa upp MaB så jag har det sen till nästa höst. Sen tar jag väl körkortet också. No matter what I choose, I always win. Jag citerar PMMP - Rusketusraidat igen: Helvetin hyvin menee!

Sara om High Energy på tivolit: "Asså det är så mycket gravitation här"

Hatar du mer än 3 personer? Jag vet faktiskt inte, jag hatar inte så mycket.
Mina 3 favoritlärare: Anna (Lärare i tyska 3 och tyska 4) Kristian Snäll (Persondatorer) och sen kanske Samuli ändå, fast han var lite av en slavdrivare ibland (Engelska A, B och C)  
Hur många hus har du bott i? Ett.
Vilken är din favoritglass? Chantilly.
Vilka är dina favoritskor? Pumps med kilklack.
Vilket var det värsta ämnet förra terminen? Engelska C skulle jag tro.
Vilket var ditt favoritämne förra terminen? Foto eller projektarbete.
Har du någonsin spytt bland folk? Inte vad jag kan minnas, och om någon annan gör det så behöver ni inte påminna heller!
Säg något du alltid tänker på? Om jag inte svarar "sex" på den här frågan blir läsarna upprörda.
Vilken musik tycker du bäst om? Rock i alla dess variationer, adult contemporary, 60-80tal.
Spelar utseendet någon roll? Det beror på när.
Favoriträtt? Pizza eller hamburgare.
Är du för förlåtande? Pretty much.
När grät du senast? Det vet jag inte heller faktiskt, räknas det om man blir tårögd av skratt?
Har du kallat din lärare för mamma? Nej, den äran har dom inte fått.
Är du nöjd med ditt liv? I always win...
Gillar du dig själv? Annars blir det ju svårt.
Vem är din bästa vän? Heidi!
Är du närmare din mor eller din far? Båda men på olika sätt.
Favoritegenskap hos motsatta könet? Erektion. :D
Vad skulle du göra om du fick vara det motsatta könet för en dag? Knulla runt och få klappar på axeln.

Third time's a charm

Nu tänkte jag för tredje gången börja blogga, den här gången på sidan jag reggade mig på för länge sen. Man får ju se hur aktivt projekt det här kommer bli, men enligt mig ser det ju så klart ljust ut. Jag börjar den här bloggen med citat från den senaste veckan:

Jenna säger:
3 mån och 5 ggr
Jenna säger:
1 gång på 2 veckor
Nicke säger:
fan när du säger det :D haha

Illa...

Tobbe säger:
det ska skrikas!
Tobbe säger:
det ska stönas!
Jenna säger:
haha
Tobbe säger:
det ska låtas!
Tobbe säger:
bonka bäver ska visa varifrån uttrycket kommer!

Ja, han menade i sängen med sin framtida flickvän.

"Det ser ut som att den blev längre än vad den var nyss"
"Har du aldrig sett en banan som växer när man skalar den?"
"Nej"
- Jag och Chrille

"Oj, jag blir ju helt imponerad! Hur långt ner får jag gå?" - Peter Dolving som ska signera mitt bröst.

"Här, vill du ha henne? Jag orkar inte med henne längre." - En full pappa om sin dotter på Kirunafestivalen

"Tre av dom fyra elementen på engelska bildar ett bandnamn." - Jag försöker ge en ledtråd i bandleken

Nicke säger:
men om man säger "mie sammota kumenen"
Nicke säger:
alltså "vi stänger kl 10"
Jenna säger:
så har dom ingen aning om vad du pratar om
Nicke säger:
chrille sa att sammota är stänga

Tobbe säger:
men orsaken till varför män har prostatan och dedär är för att vi ska kunna orka gå på dass

Tobbe säger:
satt på youtube och kollade haunted klipp
Tobbe säger:
så kommer jag till "the haunted - 99 (live at sweden rock)"
Tobbe säger:
och jag är typ
Tobbe säger:
"vah de lirade väl inte där 99??
Tobbe säger:
och inte hade de väl låten 99 skriven då??"
Jenna säger:
haha, pucko ;D

Och slutligen från Heidis helgondagbok, jag tyckte det var lite roligt..

- jag har ett J som finns där när som helst (helvetin hyvin menee!)
- jag har ett J som finns där i fantasin (humlility)

Nighty!

RSS 2.0