Kauppaopiston naiset

On se hyvä että tässä maailmassa on viela jotain tavallista joka ei sekoile, ei vaan sheikkaa..

Jag har den låten på hjärnan idag, Heidi hjälp. För övrigt är jag nog lite lätt förkyld och fladdermusbakis. Ni vet, när det känns som att man sovit upp och ner hängandes från taket som just en fladdermus. När jag och Sara var på Lei pallade jag inte ens att äta en hel pizza, helt olikt mig. Normalt brukar jag ännu ta Saras rester också. Jag har en inneboende hunger. Märkte att jag hade lite intressanta bilder på kameran, men idag åker farsan iväg på nån tripp och tar med sig laptopen - nähä, scratch that. Han sa just att han inte ska ta med sig den. Då betyder det att det dyker upp nån bild (obs inte på mig för jag undviker sånt väl) på facebook eller pixbox senare, när jag faktiskt orkar sitta upprätt. Vaakataso jyrää. Sömn också, fick inte många timmars natt. Hoppas inte mamma får för sig att det ska tapetseras i mitt gamla rum riktigt ännu.

Ha en bättre dag än jag, för det här var ju bara jobbigt. Jag ska gå och sova i nåt hörn. Sen måste man väl bara face the music.

Plugga - Dugga - Läsa mer?


Hej jag är helt borta

Jag är helt hopplös idag. Har blandat ihop veckodagarna hela veckan nu och när jag ska skriva N skriver jag alltid H och vice versa, när jag räknar kemi alltså. Kväve och väte är nog inte så bra att blanda ihop. N och H är väl ändå lite lika, bara att strecket i mitten är snett i N medan det är rakt i H, ehm..

Igår hade jag fysikdugga, klarade den. Imorgon har jag kemidugga och vad som ska komma på den klarnade då inte alls idag när jag frågade föreläsaren. Jag får väl helt enkelt läsa i boken bara, för såvitt som jag nu förstod skulle vi inte ha räkneövningar alls på duggan. Nu sa Matilda precis "Har du förresten märkt att det är mycket lättare att plugga med vin? Pröva det." Jag tror det bara skulle göra allt värre för mig än vad det redan är. Tror jag har kollat på kalendern redan tre gånger idag och konstaterat att ja, det är onsdag.

För att ytterligare illustrera min förvirring kan jag berätta om hur den här dagen började. Kollade igårkväll på schemat och bara "jaa, men vad kul, jag har sovmorgon imorgon!" och tänkte att jag får sova ut. Ljusstryd som man är så vaknade jag klockan åtta i alla fall, var duschad, sminkad och påklädd med en ostklämma i handen strax efter nio redan. Kom till skolan i god tid kring 12, sen sa Sandra till mig att jag missade fysiken imorse, oops. Antingen är jag bara extra trög den här veckan eller så måste jag skaffa glasögon och skärpa mig.

Dagens somriga låt: PJ Harvey - C'mon Billy


Nostalgitripp 05/06

Man kan lugnt säga att min helg och början av den här veckan har varit allmänt skit, men jag förblir oberörd ändå på något sätt. Nothing dampens my spirits. Kemin och speciellt fysiken känns jobbiga nu, jag vill bara ta det luugnt och inte plugga. Befinner mig fortfarande i min Tolkiensvacka, läser någon fin liten saga innan jag går och lägger mig.

Kom på att jag faktiskt haft en till blogg innan den här, men för att jag blev så less på blogspot och dess kassa funktioner (och feta lagg) återtog jag den här som jag ändå gjorde före. Jaja, hur som helst så länkade jag till den härifrån. Jag läste igenom alla inlägg jag skrivit i den. Måste säga att jag blev ganska imponerad, för det verkar som att jag bara viljat minnas allt tråkiga med 05/06, medan jag i själva verket har haft roligt. Har lyckats förvirra mig själv lite också.

"Idag har jag varit rätt duktig. Först tog jag mig upp ur sängen vilket redan säger en hel del, sen blev jag väldigt upplyst i duschen av någon konstig anledning. På ett bra sätt tillslut iaf, men det kändes inte så roligt då. Ingen fattar vad jag menar, men äsch" (5 jan 2006)


Jag förstår inte ens själv vad jag menar med att jag skulle ha blivit upplyst i duschen nu så här i efterhand. Ja, antagligen kom jag på nåt, men jag vet inte vad.
Nu i efterhand saknar jag nästan 2006, fast jag då bara ville att tiden skulle gå snabbare. Kanske är det pluggångesten som får det att kännas så bara, men allt verkade så simpelt då. Jag hade ingen press på mig själv. Kanske är det dags att lossa på skruvarna lite och bli en lika molnfri himmel som jag var 05/06 ;-)

"Kom just från duschen där jag använde nån ny showergel som ska lukta Acacia. Hoppas inte girafferna kommer och äter upp mig när jag sover." (1 feb 2006)

 På tal om Giraff ska jag faktiskt duscha nu. Synd att min granne, a.k.a snygg-Erik, flyttat. Han var rolig att prata med, samtidigt som han var trevlig att titta på.


Heidi är Peach och jag är Bowser

Idag har jag haft en låång skoldag, med både labb och föreläsning i fysik. Man kände sig verkligen mör efteråt, i ett försök att bota segheten gick jag en bit innan jag hoppade på bussen. Efter att ha käkat så ordnade jag lite i mitt kronologiska album. När jag blev less på allt pillarbete med fotohörn så fortsatte jag istället med att läsa bok. Jag är helt Tolkieniserad nu, bortom all hjälp.. förutom att läsa då. Har redan plöjt mig igenom två böcker, nu väntar sista i triologin och sen alla förlorade sagor och jada jada.

Heidi, som är en aktiv dejtare (inte på nåt dåligt sätt då), råkar alltid snärja en massa karlar. Huruvida hon nu bara råkar kan ju diskuteras, haha ;) Nä, men skämt åsido, det fick mig att jämföra oss lite. Som vanligt kommer jag med en skum liknelse: Heidi är som Peach och jag är som Bowser. I MarioKart alltså. Det är nämligen dom gubbarna vi väljer att vara när vi spelar det spelet då och då. Om det på riktigt är kopplat till våra personligheter är ju något att grubbla vidare på. Heidi är hur som helst den där fagra älskvärda prinsessan och jag är skrämmande med ett hårt skal. Inte undra på att jag inte haft några anmärkningsvärda beundrare sen Mehmet the Stalker, och då räknar jag inte med puckon, dem finns det gott om. Jag tycker inte att jag är det minsta läskig, medan de flesta killar verkar faktiskt tycka att jag är skrämmande på något vis. Eller så är jag som en klok mormor bara, har ett svar på allt. Gud vad sexig jag känner mig nu, haha. Nu tänker jag inte ens skriva mer om det där, tar på mig en söt kjol imorgon och blottar min själ i dess bästa dager. Om någon blir lurad eller om jag kanske möter min jämlike återstår att se!

image17

Is you is or is you ain't my baby

...är en låt från 1944.

Idag har jag upptäckt det verkligen underbara med youtube, dom har mina tecknade barndomsfavoriter :)




Things that were, things that are - and some things that have not yet come to pass

Nu sitter jag här och känner att en förkylning är på gång, men jag tänker nog avvärja den. Dom brukar sällan blomma fullt ut för mig ändå.
Idag har jag haft min andra föreläsning i fysik B. Fick veta tidigare i veckan att jag klarat A-kursen med marginal, därav det kraftiga alkoholintaget och muntra minerna på lördag. Ser ju ut som en assclown på alla Mallans bilder från ihelg, huhu. Har inte fört över mina från kameran ännu, är så fruktansvärt lat.
Igår kände jag att jag hade nåt vettigt att skriva, men då gick det inte för att blogg.se inte funkade. Nu minns jag inte vad det var för djupa tankar jag tänkte dela med mig av. Då var dom nog inte så viktiga, eller så är jag bara virrig efter allt läsande. Idag har jag nämligen läst massor i "Sagan om ringen", började igår på eftermiddagen när jag hämtat ut den från posten och nu är jag nånstans på sidan 350. Jag vet inte varför jag hamnat i en sån där Tolkiensvacka nu, men ja, man behöver ju inte fundera särskilt länge för att komma fram till att jag helt enkelt flyr till en annan värld ett tag bara, ibland är det så tråkigt att plugga.

RSS 2.0