Sommarpaus?

Råkade lite omedvetet ta en sån där sommarpaus i bloggandet. Sist jag skrev var ju i maj så jag orkar inte ens försöka mig på att skriva vad jag gjort.

I stora drag:

Klarade tentan, Kina var bra, den nya lägenheten på Kungsholmen kommer bli skitbra, jag kommer få en hundvalp i september och nu har jag något slags lov. Jobbar bara onsdag och fredag/lördag, det känns inte riktigt som något som tär på krafterna alltför mycket direkt, bara det att man jobbar så sent så den dagen man jobbar har man no life. I serviceyrken råkar man ju ut för en massa konstigheter, det var en bastant spolformad kvinna som ville slå mig, men hon var too slow, för att jag vågade påstå att Rajalla faktiskt har två våningar och säljer kläder (hur kunde jag?). Mammas stalker har även börjat visa intresse för mig, tyvärr. Han tog fast i mina axlar och jag ville typ spy för han är så äcklig, för den som inte sett den även kallade coop-gubben, tänk er en skäggig dreglande gammal man med kexsmulor i skägget. En annan bisarr händelse är väl den där superkonstiga snubben som raggade på mig både förra sommaren och nu, för att FÅ KORGEN båda gångerna, den här gången medan två unga kvinnor såg på och hånskrattade. Dagen efter när jag stod i kassan kom han och fotade mig i dörröppningen, såg hur han zoomade också. Dear God.. Nä, jag stryker det där med 1,85m lång och tillräckligt snittbetyg/HP från min kravlista. Det blir istället som följer: en man utan grava psykiska störningar som är minst 175cm lång och med valfri hårfärg, har större klädstorlek än S/46/48/30" (men mindre än XL..) och är under 30 år gammal. Det lär ju aldrig gå, dom enda som raggar på mig är ju helt batshit crazy..

Den 17e åker jag tillbaks till Stockholm och flyttar till Kungsholmen, det är ganska mycket att göra före det, men kul blir det. Det är ju ändå trist på nåt litet sätt att åka från Happis, det är ju som att bo på hotell här, man behöver knappt lyfta ett finger. Maten också! Helt underbart.. innanlår och lax, rökt sik, lövbiff, klyftpotatis etc. Love it! Snart är man tillbaks till den bittra verkligheten då man faktiskt själv måste göra allt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0