Glukostolerans

Igårkväll var jag riktigt korkad, åt en påse godis (Missä X, ååh) vid halv tio tiden medan jag kollade två avsnitt House. Så klart blev jag helt sockerhög och kunde inte somna förrän vid ett nångång. Sen vaknade jag vid fyratiden när solen gick upp och var helt hypoglykemisk och bara "maaat!". Tror jag fick nån fet insulinkompensation för att jag åt så mycket socker. Åt lite tomat och försökte sova, men jag somnade först vid sju när väckningen ringde. Snoozade en gång, steg upp och kände mig inte det minsta utvilad. Cyklade till skolan, halvsov med Nerma (som varit och sett Metallica igen på samma biljett + varit ute hela natten) under föreläsningspassen och försökte förgäves bli piggare. Jag brukar verkligen aldrig halvsova på föreläsningar (inte ens på vetenskaplig utveckling!) men nu var jag tvungen. Säger jag till mamma när hon som vanligt frågar vad jag ätit och hur jag sovit (det är jag som läser till läkare och hon som är en hälsohysteriker) så lär hon skicka ett till paket D-vitamin med posten. Vitaminer botar allt enligt hennes teori/religion eller whatever.
Skrev ut lite skit på skolan och bokade flyg hem till 5 juni, sen åkte jag in till stan för att handla lite Anatomy Flashcards och plastfickor. Råkade skriva fittor, hehe.. såna behöver jag inte. Kollade igenom lårets anatomi lite snabbt innan dissektionen och sen var det bara skära och pilla som gällde i två timmar. Nu luktar händerna som vanligt formalin och lite människokött/saft. Skulle vara jättebra om det bara fanns något magiskt sätt att få bort lukten. Dissektionsmannen sa att det mesta sitter i huvudet. Ja, eller hur. Tror alla som skulle lukta på mina händer inte skulle tycka det var neutralt. Men visst, har man hållit på med anatomidemonstrationer på människokroppar i några decennier så känner man väl inte lukten längre när man går därifrån..

Tvål, handsprit, mer tvål, en tredje slags tvål, handdiskmedel, citronsaft, nagellacksborttagning och handkräm hjälper inte. Det luktar ännu. Efter att ha radat upp det så känns det som att det borde sitta i mitt huvud, men det gör inte.
Nu ska man alltså äta efteråt. Yum.

Kommentarer
Postat av: Malin

Wäwä, äckligt

2009-05-05 @ 19:06:59
Postat av: Tilda

Missä X is the shit!

2009-06-03 @ 21:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0