Sjuukt

Haha, nyss när jag sedvanligt skulle hämta min drickyoghurt från kylen i köket blev jag attackerad av en granne/utbytesstudent. Det är första gången någon annan än fransmannen säger mer än två meningar till mig, jag brukar alltid skoja om att dom brukar kolla ilsket på mig, men nu kanske jag får säga att det faktiskt är så på riktigt. Han var helt pissed för att jag markerat att jag inte använder köket på listan där man ska betala köksavgift. Då är det alltså för diskmedel, soppåsar etc. Jag diskar aldrig där, slänger nåt där typ once in a blue moon. Sa det till honom men han bara:

- Oh, so where are you gonna throw that when you're done?
- In the trashcan in my room.
- So, you like keep a trashbag in your room?
- Yes, I have a trashcan under my desk (vid det här laget öppnar jag min dörr och pekar på den).
- Don't you ever cook here or do your dishes?
- No, I have a microwave and I eat out a lot. I do my dishes in my room.
- So, you like have your own washing-up for the dishes?
- Yes, I buy my own kitchen stuff. I only use my little top shelf on the fridge right over there for breakfast supplies, and as you can see someone else filled up the better half of it with a large red bowl.
- You have to explain this to room 711, he's the one in charge really but I'm gonna be in charge this summer when he goes back to his home country.
- Okay.. sure. I didn't even know someone was "in charge" here.
- Did you break the kitchen door lock?
- Umm, why would you think that? I was the one who called maintenance and they fixed it.
- You live next to the kitchen so I have a hard time believing you, I think you cook. You have to talk with room 711.

Jag bara log och sa "sure". Inte för att 20kr nu är så mycket, skulle väl kunna betala det. Men jag har ändå gått med på att städa det där köket fram tills typ februari fast jag inte använder det. När till och med morsan började håna mig så var jag tvungen att lägga ner. Det fula är ju att samma snubbe stod där och såg fundersam ut i torsdags när köksdörrens elektroniska lås inte funkade. Jag ringde akutjouren för att det var röd dag och en reparatör kom så fort han kunde. Ingen annan i hela jävla korridoren har ju framförhållning eller är handlingskraftig, så jag var den som fixade det, plus bytte säkringarna förra veckan för det förstod dom inte heller att man måste göra. Vilka otacksamma bittra jävlar. Tur att den vackra och flirtiga fransmannen fortfarande finns längst bort i korridoren. Han skulle kunna vara 711 för min del, om jag nu är skyldig honom någon slags förklaring, hihi.

Idag är det annars plugg som gäller, samt äta hammis. Jag behöver kött!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha han bara "I don't believe you, I think you cook secretly!" Jag hade bara sagt what a fucking loser you are och gått in i mitt rum. Seriöst.

2009-05-24 @ 16:26:54
Postat av: Jenna

Han såg verkligen ut som en loser också, sportbyxor uppdragna till armhålorna och en stor t-shirt intryckt under :D Vem är det jag svarar till?

2009-05-24 @ 17:26:19
Postat av: Mallan

Åh gud, vad jag är glad att jag inte bor i korridor längre. Hatade allt som hade med det att göra. Att ha folk som hängde över ens rygg och dömma en efter vad man lagade, lagade mat själv i 6 timmar varje dag och som inte kunde plocka upp om dom tappade ett mjölkpaket på golvet (neeeej, varöfr skulel jag tappa upp nåt jag själv tappat på golvet om det inte är min städvecka?) HATA

2009-05-24 @ 20:03:25
Postat av: Jenna

Haha, eller hur. Det äckligaste är lökskal inklibbade i torkad mjölk. Ses ganska ofta här.. oh well, ska bli skönt att bo hemma under sommaren och slippa detta.

2009-05-24 @ 22:27:08
Postat av: Katarina

det var jag i första inlägget.

2009-05-27 @ 01:05:22
URL: http://abimemoi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0