Kläder orsakar en lätt identitetskris

Jag har kommit fram till att jag behöver en till vinterjacka. Alla som sett hur det ser ut i min hall skulle säga att jag klarar mig fem säsonger med alla ullkappor och skor, men jag kanske har blivit gammal (eller så traumatiserad efter förra årets hypotermi) när jag fryser i jackorna som jag tidigare tyckte var varma nog. Problemet är att jag känner mig lika hemma i en sportig varm (men unflattering)täckjacka som jag gör i en mankini. Känns bara så där iiih usch nej. Paradoxalt nog är jag ändå väldigt praktisk av mig och tycker inte om när fåfängan tar över vettet. Köper aldrig obekväma skor eller nåt sånt.
Nu känns det bara som att jag har för höga krav, en jättevarm vinterjacka som håller vind och vatten men även stilen? Vad ska det vara för någon då? Imorgon går jag till Drottninggatan-hållet och letar. Mamma skrattade åt mig och sa att ja, välkommen till vår släkt, när vi fryser och inget annat värmer har vi använt päls, troligen i århundraden med tanke på breddgraden. Så illa hoppas jag att det inte kommer bli. Synd att det enda plagget som egentligen uppfyller kraven är så groteskt annars. Hade jag levt på 20-talet skulle jag vara lyckligt ovetande och slippa frysa ;)

Hope it goes well, jag blir ju till och med sponsrad..

Igår skrevs sista skriftliga examinationen före jul, hah. Så sjukt ovant, men jag gillar det. Förra året hade jag patologitenta och året innan det dugga i biokemi/intermediärmetabolismen. Nästa vecka börjar Europamedicinkursen, vi får ju se vad det blir av den :) Ska vara på campus Huddinge, stort jävla minus. Iofs tar bussen dit från Fridhemsplan "bara" 40 min och man kan lugnt sova för det är en sån där icke-stadsbuss med gardiner och hela köret. Jag har bara sån motvilja till hela stället, det är så avlägset och Sovjet-aktigt. Tur att andra halvan av kursen är i Polen och Sardinien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0